fbpx

8-ugers kursus (MBSR)

Reducer stress med mindfulness

Dette MBSR-kursus strækker sig over 8 uger og vi mødes én gang om ugen i 1½ time, samt en lørdag i 3 timer (i skoven).

MBSR er mindful baseret stress reduktion – et 8 ugers forløb, der blev skabt af Jon Kabatt-Zinn. Han kaldes grundlæggeren af mindfulness, der tager udgangspunkt i buddhistisk meditation – og på at være mere opmærksom og tilstede i nuet .

Kurset er et gruppe-kursus, hvor deltagere kan få glæde af hinandens oplevelser og opdagelser.

I løbet af de 8 uger arbejder du med meditationsøvelser, blide yoga-øvelser og forskellige mindfulness opgaver/-øvelser, som kan bruges i din dagligdag bagefter. Nogle af øvelserne kan foregå i naturen, – men det aftales fra uge til uge.

Hver uge har et tema og du bliver stillet nogle hjemmeopgaver, som vi gennemgår den efterfølgende uge.

Lørdag den 21. november tager vi i skoven, hvor vi har en stille-vandring, kombineret med skovbadning (vi skal ikke i vandet).

Gravhøj

Kurset er for dig, der gerne vil lære at blive mere nærværende og blive bedre til at holde fokus på en opgave. Det er også et kursus til dig, der ikke kan få tankerne til at holde op og ønsker at få ro i hovedet og bedre søvn. 

Du får øvelser, der sagtens kan bruges i det daglige – både hjemme og på arbejdet.

Tid: Tirsdage – kl. 19.00 – 20.30 + lørdag den 21. november fra 10.00-13.00

Start: den 20. oktober 2020 

Sted: Haregårdsvej 4, Vejringe, 4850 Stubbekøbing

Forudsætninger: Ingen påkrævet, men kom gerne med nysgerrighed og lyst til gøre mindfulness til en del af din hverdag. 

Du skal forvente at bruge ca. 1 time om dagen på øvelser

Praktisk:

Materiale og opgaver udleveres.

Påklædning: Løst tøj anbefales 

Pris: 2295,- (som intro pris)


Skovbadning – Shinrin-yoku – er at gå ud i skoven og være i nuet og bruge alle (eller de fleste) af dine sanser. 

Man ved forskellige undersøgelser, dit immumsystem kan stykes af at gå en tur ud i naturen. Blodtrykket sænkes og din koncentrationsevne bliver bedre – ligesom hukommelse og indlæringsevnen bliver forbedret. Samtidig får man en større følelse af velvære og humøret stiger.