fbpx

Jeg tilbyder

Online 8-ugers stress-kursus (NMBSR)

Reducer stress med masser af natur og mindfulness

Dette kursus strækker sig over 8 uger og vi mødes én gang om ugen i ca. 30 minutter (video-kald). Derudover skal du afsætte ca. 3 timer (hvor du/ vi skal i skoven).

Måske kender du allerede MBSR, der er et 8-ugers kursus i mindful baseret stress reduktion.

Det blev skabt af Jon Kabat-Zinn, der kaldes for grundlæggeren af mindfulness.

Mindfulness tager udgangspunkt i buddhistisk meditation – og på at være mere opmærksom og tilstede i nuet.

NMBSR er baseret på det kendte kursus, men med en ordentlig dosis af vitamin N (naturen).

Kurset er et oprindeligt ment som et gruppe-kursus, hvor deltagere kan få glæde af hinandens oplevelser og opdagelser, men her bliver det lavet om til et individuelt kursus, hvor du arbejder med opgaverne og vi taler sammen om den, når vi mødes (fysisk eller online).

Der er dog en FB-gruppe, hvor deltagere kan mødes, dele oplevelser og stille spørgsmål i løbet – under og efter kurset.

I løbet af de 8 uger arbejder du med meditationsøvelser, blide yoga-øvelser og forskellige mindfulness opgaver/-øvelser, som kan bruges i din dagligdag bagefter.

En del af øvelserne foregår i naturen, da vi bruger naturen som hjælper og facilitator.

Hver uge har et tema og du får hjemmeopgaver, som vi gennemgår den efterfølgende uge.

Ud over gennemgang af hjemmeopgaverne, laver vi små øvelser sammen.

Hver søndag vil du modtage nye opgaver til ugen og vi aftaler hvornår at vi gennemgår dem i løbet af ugen.

Du skal afsætte 3 timer (eventuelt en lørdag) i løbet af kurset, hvor du skal ud i skoven og lave en stille-vandring, kombineret med skovbadning (vi skal ikke i vandet).

Hvis vi ikke kan gå sammen, bliver du instrueret i stillevandringen/ skovbadningen, inden du tager afsted.

En af de mange gravhøje, man kan se
Én af de mange gravhøje, der er i området
Hvem er kurset for

Kurset er for dig, der gerne vil lære at blive mere nærværende og blive bedre til at holde fokus på en opgave.

Det er også et kursus til dig, der ikke kan få tankerne til at holde op og ønsker at få ro i hovedet og bedre søvn. 

Sidst men ikke mindst, er kurset til dig, der gerne vil genfinde kontakten til naturen og dig selv – og have en “time-out” og nulstille dig.

Du får øvelser, der sagtens kan bruges i det daglige – både hjemme og på arbejdet.

Praktisk info:

Tid: Ugens opgaver frigives hver søndag og der aftales, hvornår det passer at mødes (i eftermiddags-/ aftentimerne)

Start: Kursus-materiale frigives fra den 26. april

Sted: On-line

Forudsætninger: Ingen påkrævet, men kom gerne med nysgerrighed og lyst til gøre mindfulness til en del af din hverdag. 

Du skal forvente at bruge ca. 1 time om dagen på øvelser

Link til FB-gruppe modtager du i en mail – efter betaling.

Pris: kr. 1795,- (early bird pris – normal pris kr. 2795,-)

Betaling sker via mobilepay eller bankoverførsel

Skovbadning

Skovbadning – Shinrin-yoku – er at gå ud i skoven og være i nuet og bruge alle (eller de fleste) af dine sanser. 

Man ved ud fra forskellige undersøgelser, at dit immun-system kan styrkes af at gå en tur ud i naturen.

Blodtrykket sænkes og din koncentrationsevne bliver bedre – ligesom hukommelse og indlæringsevnen bliver forbedret.

Samtidig får man en større følelse af velvære og humøret stiger.

Vi behøver slet ikke at tage helt til Østen, for at finde ud af at bruge skoven – til gengæld skal vi mange hundrede af år tilbage i tiden….

her brugte man meget naturen til at orientere sig og arbejdede sammen med naturen, frem for at arbejde imod den.

Coaching sessioner

Fysisk session

I en 1-1 session handler det om dig og om at få tankemylder til at falde til ro. Hvis du går med uro i hovedet eller kroppen, kan dette være for dig.

En 1-1 session kan foregå i naturen – det kunne være, at vi går en tur i skoven eller ved vandet eller at vi er udenfor i min have, der er indrettet til at give dig forskellige oplevelser, alt efter hvilken del af haven, du vælger, at vi skal opholde os i. Uanset hvad, er det en tid, hvor du er i centrum og vi aftaler om sessionen foregår i skov, ved strand eller i mine lokaler.

Sessionen består af øvelser og der bliver lagt til tid ind, hvor du får tid i stilhed, hvor du kan nyde lydene og duftene i naturen og få tid til at mærke dig selv igen. 

Nogen kan klare sig, med en enkelt session og andre ønsker at få skabt en ny vane og benytter muligheden for at mødes en gang om ugen i et par uger og får støtte i den proces.

Praktisk info:

Tid: efter aftale

Varighed: 1½ time

Sted: Haregårdsvej 4, Vejringe, 4850 Stubbekøbing

Påklædning: Tøj efter vejr anbefales 

Pris: 500,- pr. session á 1,5 time

Det er muligt at købe et klippekort med 4 sessioner á 1,5 time – pris: kr. 1500 – du sparer én hel session.

Strand, skov og ro
Strand, skov og ro

On-line session

Jeg tilbyder coaching/stress sessioner on-line.

Vi kommer ikke ud i naturen, men vi taler sammen på en video-session. Når du booker en aftale, så aftaler vi nærmere hvilket medie, vi benytter (lige nu benytter jeg messenger).

Video-sessionerne foregår lidt anderledes. Der er opgaver, som du får tilsendt men du kommer stadig igennem meditation og forskellige små opgaver, der gerne skulle guide dig. En video-session tager ca. 1 time.

Pris: kr. 399,-

Derudover kan en session foregå i mit indendørs “behandler-rum”, hvor vi taler sammen og finder ud af, hvad der driller dig – og får lavet en plan sammen, som vi arbejder med. Denne session er normalt ca. 1 time og prisen er samme som en times online-session.

Det er muligt at købe et klippekort med 5 sessioner á 1 time – pris: kr. 1600 – du sparer én hel session.

Kontakt mig gerne (helt uforpligtende) for afklarende samtale.

Sæt mindfulness på din træning

Motion og mindfulness…. hmmm, arrrrggghhh – eller…..

Jeg ved, at nogle omkring mig vil løfte øjenbrynene nu og rynke på næsen….

men hvorfor ikke sætte mindfulness sammen med din træning?

Andre vil måske sige, at den “rigtige” motion, du skal lave med mindfulness, er yoga….

men hvorfor ikke tage mindfulness med på din løbe-, cykel- eller gåtur?

Hvorfor ikke motionere kroppen og sindet – på samme tid?

Jeg går normalt ikke ind for multi-tasking, men jeg kan godt lide at tænke anderledes og gøre tingene lidt modsat og utraditionelt.

Og skulle du få lyst til at bruge dem uden motion, så virker øvelserne også fint – og så går det bedre an at lukke øjnene og bare lytte.

Lidt praktisk info

I tre uger, modtager du en mail hver uge med 3-4 lydfiler med forskellige lege, øvelser og meditationer – med små beskrivelser om principperne i mindfulness.

Lydfilerne varer alt fra ca. 2 minutter til ca. 12 minutter.

Udover lydfilerne, får du teksten til legene og øvelserne, hvis du vil have dem ved siden af. Der er ikke tekster til meditationerne.

Du tilmelder dig programmet herunder, ved at sende mig en mail.

Derefter modtager du info om betaling.

Når jeg har registret din betaling, sender jeg en kvittering (faktura) og den første mail med træningslydfiler.

Derefter får du en ugentlig mail med nye lydfiler i de efterfølgende uger.

Du kan bruge lydfilerne, som du ønsker og genbruge filerne, som du lyster.

Prisen for 3-ugers programmet er kr. 247,-

Du sparer kr. 250,- lige nu.

    Andre tilbud

    Udover disse sessioner/ kurser, tilbyder jeg et weekend-ophold, hvor der er fuld fokus på dig.

    Du lander fredag eftermiddag og vi bruger fredag eftermiddag/ aften og lørdagen på at sætte dig ned i tempo med blide yoga-øvelser, gå-ture i skov/ ved vandet og meditation.

    Du skal ikke tænke på maden – blot oplyse om der er noget, der skal være helt specielt (veganer/ vegetar/ allergier – eller bare let kræsen)

    Skriv til mig for nærmere info